Буктрейлер в тренді...

Буктрейлер   в   тренді

   (рекламний електронний продукт)

Автор:
Комарова Вікторія Миколаївна ,,Буктрейлер в тренді (рекламний електронний продукт) [Текст] / В.М.Комарова. – Славута: НВК ,,ЗОШ І-ІІІст., гімназія, 2015. – 23 с.
          Змістовне поле даного матеріалу представляє собою висвітлення  нової форми реклами книги, такого як буктрейлер. Застосування шкільною бібліотекою інновацій в рекламі книги і роботі бібліотечної структури, а також звернення до ІКТ (теоретичний матеріал  оживає, абстрактні  поняття постають як конкретні явища), сприяє зверненню користувачів до ресурсів бібліотеки, більш активному зацікавленню дітей в життєдіяльності бібліотечно-інформаційного центру, підвищенню рівня читання книжкової продукції, духовному й естетичному збагаченню юних українців, розширенню зони бібліотечного впливу.
            Буктрейлери сприяють як ознайомленню з новою літературною новинкою, так і поглибленню знань. Адже ,,об'єктом їх уваги” можуть бути такі твори та книги, які вже встигли викликати інтерес у літературному світі, так і ті, які  нещодавно з'явилися на книжкових полицях.
             Адресовано широкому колу читачів, зокрема бібліотечним працівникам, педагогам та учнівській молоді.
Рецензенти: Хлудєєва Л.В., заступник директора з навчально-виховної роботи НВК ,,ЗОШ І-ІІІ ст., гімназія”  м. Славути
Рекомендовано для використання в навчально-виховному процесі на засіданні  методичної ради ІМЦ управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради
       
ВСТУП
        Книга є важливим чинником формування духовної особистості.  Вона є невід’ємною частиною світової культури і культури людини взагалі,  а читання веде нас  до розвитку творчого світу  та до  вершин успіху! 
           Саме читання книг  розвиває нашу свідомість, збагачує   розум,  почуття, волю, психіку, формує  характер.  Бо прагнення отримати знання і бажання стати національно-свідомою людиною пробуджує і спонукає зростання інтересу до книги як такої.  Адже навіть в складні часи, часи повоєнні і  в часи революційних змін, в хвилини радості і в хвилини печалі  люди завжди читають і вчаться, прагнуть збагнути себе, свою особистість та свій народ, свою країну,  її історію і сучасність, гідність Незалежності та патріотизму. Література підтримує людей у тяжкі миті життя, надихає на подвиги заради інших, додає сили у доланні життєвих негараздів, вказує шлях до  рішення важливих проблем.
         Тому на часі дуже актуальним є відродження книги і тим більше української, повернення друкованого  видання  на п’єдестал часу, не тільки як пам’ятки історії, культури й мистецтва, а як одного з найкращих носіїв для тривалого і поглибленого навчання й читання, неперевершеного за змістовністю думки та складністю аргументації. Бо читання книги здатне сколихнути тисячі думок, про які людина і не підозрювала раніше, може змусити кожного з нас відчути свій нерозривний  зв'язок з історією і культурою Батьківщини, та, відродивши свій величний дух патріотизму і жагучий поклик волі, зміцнювати   нашу  соборну  Державу, об'єднавши зусилля навколо спільної ідеї розбудови і відродженні нової України.   Адже як писав М.Грибачев: ,,Пізнання почерпнуті з досвіду минулого, допомагають творити сьогодення і зумовлювати майбутнє… Таким чином, книга, незалежно від того, хто і коли створював її рядки і сторінки, є сестрою і співучасницею нашого часу [3].
       Таким чином роль бібліотекаря як пропагандиста книги і мотиватора читацьких інтересів у навчально-виховному процесі  збільшується в рази.  І наразі  пріоритетним в роботі шкільної бібліотеки  є  постійний пошук та  застосування нових форм реклами книги.  А квінтенсенцією, як результатом виступає зростання цікавості та бажання школярів відвідувати бібліотеку, прояву інтересу до її інформаційного продукту, розширення зони бібліотечного впливу, підвищенню рівня читання книги не просто в ім’я  засвоєння інформації, а для духовного й естетичного збагачення  та зростання, особистісного вдосконалення  в повному сенсі цього слова.

   РОЗДІЛ 1.  Рекламна  діяльність бібліотеки у контексті шкільного соціуму і часу
                                                    Кажуть, що в науці, як і в житті –
                                              картинка варта тисячі слів [9].
                                                               І тренди встановлюють ті, хто
                                                               руйнує стереотипи та міркує інакше [12].
           ,,Період першого десятиліття ХХІ століття був позначений інтенсивним та агресивним наступом інформаційних технологій, а також активним поширенням електронної інформації та цифрового контенту в усіх сферах суспільного життя”, зокрема  і в освітньому просторі [5].
            Шкільні книгозбірні, переживаючи добу змін, залишаються    традиційними центрами культури, знань, творчості  і духовності,   і нині покликані бути не тільки хранителькою книжкових колекцій, а й стати важливою складовою інформаційної цивілізації, своєрідним величезним світом соціальних комунікацій для користувачів, об’єднаних сучасним пошуком знань.
            Саме в цьому контексті будує свою роботу  наша бібліотека  НВК ,,ЗОШ І-ІІІ ст., гімназія.   Відповідно до сучасних  вимог  окреслюються і пріоритетні завдання  книгозбірні, щодо інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу, розвитку творчо-розвиненої, інтелектуальної особистості, здатної активно включатися в систему суспільних і творчих відносин, мобільної у своєму розвитку, яка добре знає і розуміє , що робить, куди і навіщо йде, особистості, яка зобов’язана знайти своє місце в житті та суспільних процесах, що відбуваються в державі.
 Наразі реклама книги, бібліотечної структури, донесення до сучасної молоді її інформаційного продукту  є нагальною проблемою нашої шкільної книгозбірні і моєю особистою, як бібліотекаря (адже  сучасні технології постійно диктують  зміни в роботі бібліотеки). Для нас рекламна діяльність — це можливість показати, як ми змінюємося сьогодні, якими ресурсами володіємо, що можемо запропонувати ,,просунутому читачеві. Бо ,,сьогодні ми говоримо про нове сформоване покоління користувачів, яке ще називають ,,поколінням Googl”, які вільно володіють інформаційними технологіями та отримують багато інформації з Інтернет-ресурсів, спілкуються в соціальних мережах, є віртуальними користувачами бібліотеки, активно працюють із веб-контентом на провідних бібліотечних сайтах України і світу” [5].  
     Тому ще в 2012 році бібліотекою гімназії була розроблена та впроваджена комплексна рекламна кампанії для підняття іміджу шкільної книгозбірні, реклами книги та мотивація читання  (яка діє і донині). Де цільовою аудиторією є широке коло читачів, особливо школярі.  Креативна ідея полягала у впровадженні та передачі новацій в роботі  шкільної бібліотеки, її іміджевій рекламі та широкій рекламі книги (https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjOFY3TmhNRHdCd00/view?usp=sharing). Реалізовуючи  це завдання, бібліотекою був розроблений та втілений в життя цілий спектр медіаінструментів (до прикладу):
a.     інноваційний дизайн виставок;  (https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjb2tsbjI0bzVfVDA/view?usp=sharing)
e.       малі форми інформаційно-друкованої продукції:
-          буклети, бюлетені; (https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjUklOVGk4WWdiNU0/view?usp=sharing)
-          бібліодайджести; (https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjSGNQUW1RanV3cHc/view?usp=sharing) тощо.
        До вже існуючих постійно додаються все нові і нові:
                - мотиватори (мотиваційний постер – вид наочної агітації, призначення якого є створення відповідного настрою в навчальних закладах, на робочих місцях. Це зображення та тексту, що стимулює до дії. В бібліотеках – щоб надихнути на читання) [14].  (https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjQzNhc0Fpc2JiSFk/view?usp=sharing );
                - демотиватори (демотиваційний постер – зображення, що традиційно складається з картинки в рамці, здебільшого чорного кольору, напису-гасла, що коментує її. Демотиватори з’явилися як протиставлення, пародія на мотиватори. Останні часто бували нудними, тому дуже поширилася практика їх пародіювання, що зазвичай полягала у створенні комічних, пародійних постерів) [14]. (https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjcnB3VHF2bVlRNkk/view?usp=sharing );
                  -    айстопери (від англ. eye stopper – дослівно ,,той, що зупиняє очі” — поняття, яке використовується в рекламній справі. Це комунікативний рекламний і PR-елемент, основне призначення котрого – привертання уваги.  У бібліотечній практиці ай стопери — це об’єкти (живі і неживі), що привертають увагу користувачів. Їх використовують при оформленні книжкових виставок) [14].   (https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjQmROWDM5X0s2dXM/view?usp=sharing );
                   -  буктрейлери  - про них мова згодом…
     Головним в досягненні поставленої нами мети є візуальний образ, як основа створення засобів комунікації, своєрідний засіб, коли інформацію буде помічено і використано.
Отже, наша бібліотека працює як творча лабораторія в  якій завжди є місце інноваціям, креативності, новаторству та творчості. Де в авангарді успіху – реклама,  яка сприяє  зростанню цікавості та бажання школярів відвідувати бібліотеку, прояву інтересу до її інформаційного продукту, розширення зони бібліотечного впливу, підвищенню рівня читання  книги не просто в ім’я  засвоєння інформації, а для духовного й естетичного збагачення та зростання, особистісного вдосконалення  в повному сенсі цього слова.

1.1.  Буктрейлер — як новий тренд  та жанр  рекламно-ілюстративного  характеру
        Загальновідомо те, що користується дуже великим споживчим попитом і відповідає модним віянням стає  трендом. Модні тренди формуються за допомогою громадської думки, активно ,,розкручуються ЗМІ. Просто кажучи, тренд – це важливий помітний напрям, тенденція розвитку якогось процесу або певного явища. Тренд (англ. trend - напрямок, тенденція) загальна модна тенденція сезону, яку характеризує виразність, впізнаваність, масовість і обмеженість у часі.  Даний термін застосовується в різних сферах діяльності і галузях знань [16].
У світлі  сьогодення новим трендом в рекламі  книги став – буктрейлер.      
             Що ж це таке?
             З англійської  book — це книга, trailer — тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів.  Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі.  А простіше кажучи, буктрейлер - це короткий промо-ролик (тривалістю не більше 3 хв.) за мотивами книги,  відео, кліп за книгою,  який містить в собі особливо яскраві, пізнані  миті  книги та візуалізує  її  зміст.  Головне завдання  бук трейлера — яскраво та образно розповісти про книгу,  зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання, фантазії та творчості [1].
            Буктрейлер особливий вид книжкової реклами, один із засобів просування видання до користувача. Це  досить новий жанр  рекламно-ілюстративного  характеру, який поєднує  літературу,  візуальне мистецтво і електронні та  Інтернет-технології.
            Буктрейлери та Book Teaser – торгові марки та найменування продукції, що належать американській агенції ,,Circle of Seven Productions". Саме співробітниця агенції Шейла Кловер в 2002 році відкрила золоту жилу, сказавши: ,,Якщо це працює з фільмами, то чому не має спрацювати з книжками?”.  Перші  промо-ролики з’явилися в 2002 році США, коли видавці побачили необхідність у додаткових засобах реклами книжок. Перший офіційний буктрейлер був представлений 2003 року на книжковому ярмарку в м. Шрівпорт,  штат Луїзіані (США). Це був промо-ролик до роману Кристін Фіхан ,,Темна симфонія ( http://www.youtube.com/watch?v=Hmo4VMcbbXg ).

            Актуальними буктрейлери стали лише у 2005 році – зріст популярності ресурсів користувацького завантаження та перегляду відеофайлів приніс славу не лише тому першому трейлеру з 2002, а й решті продуктів  ,,Circle of Seven Productions". Ця агенція тепер спеціалізується на виготовленні буктрейлерів та збирає нагороди в цій царині.

             В  Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009 році, (видавництво ,,Грані-Т). Потім цю ідею підхопили бібліотекарі.                      28 листопада 2013 р. Державний заклад ,,Державна бібліотека України для юнацтва” за участі Української бібліотечної асоціації (УБА) провів Фестиваль буктрейлерів  ,,Оживають герої на екрані у рекламі”.   
            На сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі Power Point книжкові промо-ролики  перетворилися на справжні твори мистецтва із власною унікальною кіномовою, що розкриває нові, часом несподівані, якості книжки.
             Гнучкі межі жанру (буктрейлер може виглядати як титроване слайд-шоу, аніматик, телевізійний рекламний ролик, музичний кліп за мотивами книги, а може – як повноцінне короткометражне кіно з власним сюжетом) роблять його поліфункціональним і відкритим для нескінченного підлаштування під нові та нові потреби читацької аудиторії.
             Враховуючи  виклик сьогодення,  бібліотека гімназії почала активно працювати в напрямку створення  буктрейлерів  і застосування  їх в своїй рекламній кампанії  з  метою популяризації читання щодо конкретних книг, інформування про цікаві видання, подоланні кризи читання з метою підтримки читацької культури, розповсюдженню книги, збереженню і розвитку національної культури.
  За ініціативою методиста ІМЦУО Язловецької Л.М., у жовтні 2014 року був організований конкурс буктрейлерів  серед шкільних бібліотек міста Славути, з метою популяризації дитячої книги для учнів 1-5 кл., в якому наша шкільна книгозбірня взяла безпосередню участь.  Більше того, залучила до цього дійства і учнів – читачів бібліотеки! Юні читайлики  5-А класу презентували  гарну, творчу  ідею щодо  створення промо-ролика (використання в буктрейлері фрагменти мультиплікаційного фільму). І в результаті нелегкої праці (так як це були наші перші кроки на творчих сходинках цього рекламного виду мистецтва) був створений буктрейлер за книгою: ,,Українські народні казки: Книга 27. Казки Поділля,  які записав в 2007на початку 2008 років в Хмельницькій області, упорядкував і літературно опрацював М.Зінчук  —  ,,Казки Поділля [2.6].                                                          
   Буктрейлер ,,Казки Поділля розпочав своє рекламне життя на бібліотечному уроці: ,,Ярмарок літературних новин рідного краю (6 кл.), а також був висвітлений на YouTube.
  Треба констатувати той факт, що однозначно вже кардинально змінилася роль бібліотекаря в школі: від працівника, який рекомендує гарну книгу і видає користувачам, до спеціаліста в галузі нових інформаційних технологій. У нашому сучасному суспільстві, пронизаному новітніми технологіями і позначеному бурхливим розвитком, не можна уникати нових викликів, їх треба приймати і активно йти вперед, самовдосконалюючись як професіоналам. Тому я постійно збагачую, поповнюю та вдосконалюю свій особистий рівень інформаційної та медіакультури, комп’ютерної грамотності.  Адже створення  буктрейлера  вимагало  від мене, бібліотекаря-фахівця,  по перше, креативності, по друге, відчуття художньої краси та музичного ритму і по третє, (головне) певних знань в галузі комп’ютерних технологій.
            Перед усім необхідно було вибрати програму для роботи з відеофайлами. Таких програм існує безліч. Але для  мене найбільше підійшла - Windows Movie Maker.  Ця програма входить у пакет Microsoft Windows, отже є безкоштовною для користувачів даної операційної системи і тому більш доступною. Із програмою легко працювати, оскільки вона має український інтерфейс. Програма здатна створювати слайд-шоу із зображень, брати й опрацьовувати файли з відеокамери, цифрового фотоапарату та ін. Під час монтажу до відеоролика можна додати фонову аудіодоріжку, титри, вирізати необхідні фрагменти й склеїти їх, використовуючи  при цьому красиві переходи між кадрами тощо. У програмі присутня можливість автоматичної обробки відео за заздалегідь встановленим параметрам. Підтримується робота з різними відеофайлами, аж до відео високої чіткості. Програму можна використовувати для створення кліпів, відеопрезентацій, аматорських відеофільмів тощо. Істотним мінусом програми є наявність лише однієї звукової доріжки. Здавалося, що це робить неможливим, одночасно завантажити два звукові файли, наприклад, музику й голос. Але мені  вдалося подолати цей бар’єр шляхом накладання однієї звукової доріжки на іншу.
            Більшість операцій із роботи з відео можна звісно виконати й безпосередньо в он-лайн редакторах.  Он-лайнові сервіси мають одну важлива перевагу: завдяки тому, що всі операції з обробки відеофайлів виконуються на віддаленому сервері, продуктивність комп'ютера, на якому  працюєш , не має значення. А це означає, що навіть на малопотужній машині можна без проблем редагувати відео високої роздільної здатності.
           Найпростішім та найзручнішим он-лайновим відеоредактором, на мою думку, є YouTube Video editor  (http://www.youtube.com/editoryoutube). У ньому можна склеювати відео, накладати прості титри, додавати музику та спецефекти, робити ремікси тощо.  Важливою перевагою редактора є й те, що зроблене  відео, відразу ж з'являється на YouTube й буде доступне для перегляду користувачами.
            Не всі знають, що у роботі над буктрейлерами можна використовувати gif-анімацію (анімовані малюнки) та футажі (невеличкі відео файли, що використовуються під час монтажу). Зазвичай, футажі — це  фрагменти з якими-небудь ефектами або анімацією, створені за допомогою спеціальних програм, що вставляються у відеоролик для підвищення його видовищності. Наприклад,  ,,детские футажи ( http://youtu.be/0nK0qyNoiD0),  футаж ,,анимация книга (http://youtu.be/JkA3KHfvzRY), ,,FFIntro neu mit HD-Logo  (http://youtu.be/zYa6Yk2_KE8), які я використовувала в своїй роботі. Найкраще місце для таких футажів — початок фільму. Але іноді  деякі я використовую в середині і в кінці кліпу. На мою думку, це вже залежить від фантазії та творчості самого автора. Також футажем може бути знятий схід сонця, рух автомобіля, картини природи тощо. Їх, зазвичай, використовують для створення тла та для переходів між частинами ролику, якщо це підвищує видовищність і відповідає темі.
            Анімовані малюнки та футажі у великій кількості представлені в Інтернеті. Іх можна скачувати й використовувати під час монтажу буктрейлерів.
Отже,  насамперед,  головне – це  бажання творити!
             Завдяки плідному співробітництву  бібліотеки з вчителями предметниками:  української мови та літератури Конончук Г. А.,  та вчителем світової літератури Боркалюк Н.В., у нас  виникла ідея щодо підвищення і стимулювання читання учнівської когорти – це створити  буктрейлери за деякими нововведеними творами з української  і світової  літератури для учнів 5-6 класів.  І не просто створити їх самим, а залучити до цього дійства  учнів – читачів!  І робота розпочалася! На мою думку, така спільна співпраця з дітьми допомагає  розвивати їх творчі здібності та стимулює потяг до книг.  Адже в процесі роботи над буктрейлерами  вони разом зі мною освоювали нові комп'ютерні програми, пробувати себе в якості акторів, режисерів, сценаристів та операторів, пропонували цікавинки з прочитаного твору. І судячи з їх дитячої фантазії, учням це,  дійсно, приносить велике задоволення.
На сьогоднішній день  свою творчу рекламну скарбничку бібліотека поповнила такими буктрейлерами як:  
1.    Буктрейлер.  Андієвська Е. ,,Говорюща риба’’  [2.1.].
2.    Буктрейлер.  Бусенко О. ,,Паперовий Янгол’’   [2.2.].
3.    Буктрейлер.  Гаврош О. ,,Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу’’ [2.3.].
      4.Буктрейлер.  Малик Г. ,,Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії’’ [2.4.].
5.      Буктрейлер.  Пагутяк Г. ,,Лялечка і Мацько’’ [2.5.].
На цих досягненнях ми звісно не зупиняємося, а тільки лише з подвійною силою працюємо і надалі!
Створення буктрейлера — це лише половина справи, друга ж, і основна,  полягає в донесенні його до цільової аудиторії —  читачів книги. Буктрейлери можна показувати на бібліотечних уроках чи годинах, що ми з успіхом і робимо, розміщувати в Інтернеті на блогах, форумах, сервісах відеохостингу  на зразок YouTube (що ми з успіхом і робимо) у популярних соціальних мережах (,,В контакте”, Facebook, Livejournal, Twitter, Liveinternet, ,,Одноклассники” тощо). Наша бібліотека  презентує їх під час літературних турнірів (,,Бібліотека храм культури та науки” жовтень 2014 р.), засіданнях бібліотечного літературного клубу ,,Зернятко”, яке діє у нас в місті та об’єднує всю читацьку бібліотечну спільноту, зустрічей з письменниками, читацьких конференцій, круглих столів, книжкових фестивалів тощо.
 В бібліотечному професійному середовищі буктрейлер також стає одним із дієвих засобів підвищення статусу читання через його пропаганду за допомогою відеопрезентацій. Томи ми, бібліотекарі міста Славута,  ділимося своїми досягненнями на міських методичних об’єднаннях шкільних бібліотекарів (,,Книга і читання важливі чинники формування духовної особистості та громадянина-патріота”), семінарах (,,Від творчого бібліотекаря до акмепрофесіонала” https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjMmJjSW9IVkVDNnc/view?usp=sharing ),  міських семінарах шкільних бібліотекарів (наприклад ,,Технологія масових послуг читачам у шкільній бібліотеці. Жовтень 2014р.” на базі ЗОШ №7) тощо. Пропагуємо свої надбання і в педагогічному середовищі (участь шкільної бібліотеки гімназії в  міському семінарі заступників директорів з навчально-виховної роботи ,,Діяльність педагогічного колективу щодо створення освітнього середовища як основи успішної роботи з обдарованими дітьми в умовах навчального закладу” з виступом-презентацією: ,,Бібліотека в контексті шкільного соціуму і часу” (листопад 2014 https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjOWZqMHVNMnZUb2c/view?usp=sharing).
    І тільки спільними зусиллями ми здатні зробити цікавою й досконалою для учнівської молоді нашу бібліотечну  шкільну установу.
1.2. Бібліотека і  ,,хмарні технології  в епоху Web 2.0
 Хочеться наголосити та зважити на тому, що  популярність буктрейлерів зростала завдяки розвитку технологій Web 2.0: соціальних мереж, блогів, серверів відеоінформації на зразок YouTube тощо [21]. А це є певним викликом часу для нашої роботи,  для нас, бібліотекарів. Тому що мережеві  комунікації та технології  Web 2.0 досить вдало ,,вплітаються” в нашу рекламну бібліотечну діяльність. Бібліотека в епоху Web 2.0 дуже легко руйнує бар’єри (фізичні, географічні, часові, просторові), стає ,,всюдисущою” (everywhere) для користувачів-читачів і потрібною їм.
Великий, і такий вкрай важливий, багаж знань з опанування цих сучасних інформаційних технологій, мені приніс міській  семінар шкільних бібліотекарів: ,,Бібліотека, бібліотекарі та користувачі бібліотек в епоху   Web 2.0: виклики часу”, який проходив у жовтні 2014 р. на базі ЗОШ №1 і був організований за ініціативою  методиста ІМЦУО  Язловецької Л.М.
             Іваненко Олег Анатолійович вчитель фізики, інформатики, методист ІКТ ІМЦ управління освіти Виконавчого комітету Славутської міської ради, який проводив семінар, професійно, і що не менш важливо, цікаво, доніс до нас інформацію про те, що хмарні технології  передбачають віддалену обробку та зберігання даних, та дають необмежені можливості їх використання в нашій бібліотечній діяльності.
 Хмара — це деякий ЦОД (дата-центр, сервер) або їх мережа, де зберігаються дані та програми, що з'єднуются з користувачами через Інтернет [20]. Хмарні технології дозволяють споживачам використовувати програми без установки і доступу до особистих файлів з будь-якого комп'ютера, що має доступ в Інтернет. По суті, на сьогоднішній день хмарні технології це одна велика концепція, що включає в себе багато різних понять. Це програмне забезпечення, інфраструктура, платформа, дані, робоче місце, особистий кабінет... Найголовнішою функцією хмарних технологій є задоволення потреб користувачів, що потребують віддаленої обробки даних [19].
Для освіти і бібліотечної діяльності хмарні технології мають суттєве значення, адже способів їхнього застосування можна знайти безліч! І перш за все, це джерело інформації, канал комунікації  та  обмін корисними, цікавими та необхідними матеріалами та посиланнями. Потрібно всього лише підключення до Інтернету. ,,Хмаросфера” дає необмежені можливості в діяльності рекламної кампанії бібліотеки та вихід із професійної й географічної  ізольованості, є новою формою збереження та розповсюдження інформації.
Як результат семінару шкільна бібліотека має вже свій особистий  аккаунт: slm2bibl@gmail.com  (Вікторія Комарова), та електронну пошту: slm2bibl@i.ua,   які були створені в  листопаді  2014 р.
А це,  по перше, дозволяє мені оперативно доносити до колег,  читацької аудиторії та всіх зацікавлених людей необхідну цікаву інформацію, по друге, активізує та підвищує рекламну діяльність бібліотеки, по трете, відкриває все нові і нові можливості у професійному спілкуванні, самовдосконаленні  та розвитку творчого потенціалу. І, як наслідок, сприяє фаховому зростанню та дозволяє з  гідністю долати кризові прояві у сфері читання.
    Отже головна справа  бібліотеки це  пробуджувати  інтерес і любов до Книги!
РОЗДІЛ 2. Рекламний електронний продукт шкільної бібліотеки.
Режим доступу
   2.1. Буктрейлер.  Андієвська Е. ,,Говорюща риба’’.  -  Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjUWJBM3A0N3l4YlE/view?usp=sharing
                  2.2. Буктрейлер.  Бусенко О. ,,Паперовий Янгол’’.  -  Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=0rMZqj8AX8E
 2.3. Буктрейлер.  Гаврош О. ,,Неймовірні  пригоди   Івана Сили,  найдужчої   людини світу’’.  -  Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=gMIDLtNcIuM
 2.4. Буктрейлер.  Малик Г. ,,Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії’’.  -  Режим доступу:  https://www.youtube.com/watch?v=kqOT9rduYHU
  2.5. Буктрейлер.  Пагутяк Г. ,,Лялечка і Мацько’’ .  -  Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=d2nx8KFUgsI
  2.6. Буктрейлер.  ,,Українські народні казки: Книга 27. Казки Поділля /Запис., упоряд. і літ.опрац. М.Зінчук.  -  Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=a3OAhnBhXQc
   2.7. Відеокліп  ,.Книга буде жити вічно!.  -  Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=d7VWcZLlU08
  2.8. Промо-ролик ,,Бібліотека ХХІ століття.  -  Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjeExOTlRmZ1pMSFU/view?usp=sharing
 2.9. Спіч-реклама ,,Творча скарбниця бібліотеки.  -  Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B4UpBUgAnCnjZWlzQmVDYVptQzg/view?usp=sharing
ВИСНОВКИ
   Незважаючи на виклики часу, я переконана, що у бібліотек і друкованої книги є майбутнє, але для цього ми повинні бути готовими до технологічних та інших інновацій. ,,Хочеться вірити…, що нам вдається доводити  безперечну роль книги в житті успішної людини ХХІ ст.,  і достукатися до сердець юних українських громадян!” [13]. Бо, як сказала у своєму інтерв’ю головний редактор часопису ,,Країна знань” Т.Бєлих:  ,,…відкриваючи для молоді країну знань… бібліотекарі  сприятимуть підтриманню на високому рівні інтелекту української нації, а це є однією з головних засад збереження суверенітету нашої країни” [7]. У складні економічні і політичні часи  притримуюсь тієї думки, що криза - не причина для смутку, а сталий пошук до творчості і праці як ніколи… Для наших читачів ми, бібліотекарі, повинні бути не тільки інформаційними, а ще й духовними навігаторами, професіоналами та експертами інформаційного середовища та складної людської душі, а особливо багатогранного дитячого світу. І тільки тоді, коли ми будемо з міцним, але гнучким характером; серйозні, але з почуттям гумору; дружелюбні, але спроможні витримувати дистанцію; відданими справі, але здатні не втрачати голови від успіхів і поразок; мрійливими, але вольовими; готовими ризикувати, але здатні прораховувати наперед; бути вимогливими, але витриманими, мудрими, люблячими у ставленні до наших дітей, тільки тоді ми, всі разом, будемо вести молодь нелегкою і довгою дорогою у великий світ знань і почуттів, що зветься  життям.
Отже,  сама дійсність вимагає від нас творчих планів та безперервного руху вперед. І тільки стратегія єдності в нашому інформаційному суспільстві,  тільки  духовна злука всієї української спільноти здатні вразити весь світ своїми здобутками!
Сказано ж бо: " Ubi соnсоrdia, ibi victoria" - де злагода, там перемога!

ДЖЕРЕЛА
1.     Буктрейлер — сучасна форма реклами книги [Електронний ресурс] // Віртуальний бібліограф /Херсонська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Олеся Гончара. - Електрон.дані. - Режим доступу: http://biblio.lib.kherson.ua/buktreyler.htm . – Назва з екрана. - Дата перегляду: 7.02.2015.
2.     Буктрейлери // Мультимедійні технології в бібліотеці [Електронний ресурс] // Google Sites. - Електрон.дані. - Режим доступу: https://sites.google.com/site/mmhdak/buktrejleri . – Назва з екрана. - Дата перегляду: 7.02.2015.
3.     Буравец, В. Книга и её назначение [Электронный ресурс] / В.Буравец //     Для тебя.  - Электрон.данные. - Режим доступа: http://www.foru.ru/slovo.36961.1.html . - Заголовок с экрана. -  Дата обращения: 7.02.2015.
4.     Вилегжаніна, Т. Інновації – визначальний фактор розвитку бібліотек України [Текст] / Т. Вилегжаніна // Бібліотечна планета. - 2009. - № 3. -с.6-9.
5.     Гаращенко, О. У майбутнє – разом із бібліотекою: роль ОУНБ у соціокультурній інфраструктурі регіону (на прикладі Кіровоградської ОУНБ ім.. Д.І. Чижевського) [Текст] / О. Гаращенко // Бібліотечна планета. - 2012. - № 1. -с.8-10.
6.     Єдність і соборність українських земель [Електронний ресурс] // Brama. – Електрон.дані. - Режим доступу:   http://www.brama.com/ua-consulate/press-release/sobornist%20zemel.htm . – Назва з екрана . - Дата перегляду: 7.02.2015.
7.     Журнал «Країна знань» (інтерв’ю з головним редактором часопису Т.Бєлих) [Текст] // Бібліотечна планета. – 20012. - №4. – с.29.
8.     Завалевський, В.І. Бібліотека – важливий структурний підрозділ, інформаційний центр загальноосвітнього навчального закладу [Текст] / В.І. Завалевський // Шкільна бібліотека. - 2004. - №3. - с.3-6.
9.      ПАН БІБЛІОТЕКАР: SciVee: замість тисячі слів [Електронний ресурс] // [блог про бібліотечну справу і інформаційні технології]. - Електрон.дані. - Режим доступу: http://panbibliotekar.blogspot.com/2011/06/scivee.html . – Назва з екрана . - Дата перегляду: 10.02.2015.
10.  Поціпух, О. Буктрейлер по-українськи: додаткова промоція книги чи забавки для видавця? [Електронний ресурс] / О. Поціпух, О. Хмельовська // Читомо: культурно-видавничий проект. - Електрон.дані. - Режим доступу: http://www.chytomo.com/news/buktreyler-po-ukrayinsky-dodatkova-promotsiya-knyhy-chy-zabavky-dlya-vydavtsya . – Назва з екрана. - Дата перегляду:   7.02.2015.
11. Проців, О. Можливості веб 2.0 для популяризації бібліотечних фондів, або Створюємо буктрейлери [Електронний ресурс] / О. Проців // Тернопільська ОУНБ: [блог Вчитись ніколи не пізно]. – Електрон.дані. - Режим доступу: http://olenaprociv.blogspot.com/2013/08/20.html . – Назва з екрана . - Дата перегляду: 7.02.2015. 
12. Разработка упаковки: основные правила тренда [Електронний ресурс] // Zediz. – Електрон.дані. - Режим доступу: http://zediz.com/634. – Назва з екрана . - Дата перегляду: 10.02.2015.        
13.  Розміровська, О. На підтримку іміджу дитячого читання [Текст] / О. Розміровська // Бібліотечна планета. - 2011. - № 3. - с.23-24.
14. Сучасні форми роботи в бібліотеках (інформація до словника успішного бібліотекаря) [Текст] / матеріал  опрацюв. С.Ковальчук // Бібліотечна планета. – 20014. - №2.- с.24-26.
15. Тренд – це тенденція і напрямок розвитку [Електронний ресурс] // [Сайт]. -  Електрон.дані. - Режим доступу:  http://svitohlyad.com.ua/finansy/trend-tse-tendentsiya-i-napryamok-rozvytku/ . - Назва з екрана. - Дата перегляду: 7.02.2015.
16. Тренд [Електронний ресурс] // СЛОВОТВІР. -  Електрон.дані. - Режим    доступу:  http://slovotvir.org.ua/words/trend . - Назва з екрана. - Дата перегляду: 7.02.2015.
17. Тренд [Електронний ресурс] // Викисловарь.  -  Електрон.дані. - Режим доступу: http://ru.wiktionary.org/wiki/%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B4 . - Назва з екрана. - Дата перегляду: 7.02.2015.
18. Філатов, А. Буктрейлери: від реклами до нового виду мистецтва [Електронний ресурс]  / А. Філатов // ЛітАкцент. - Електрон.дані. - Режим доступу: http://litakcent.com/2013/01/23/buktrejlery-vid-reklamy-do-novoho-vydu-mystectva . – Назва з екрана . - Дата перегляду:  7.02.2015.
19.Хмарні технології: концепція, переваги й ризики застосування [Електронний ресурс]  // Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка: [інформаційно-методичний сайт]. - Електрон.дані. - Режим доступу: http://ippo.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=3016&Itemid=1  . – Назва з екрана. - Дата перегляду: 7.02.2015.
20. Хмарні технології [Електронний ресурс]  //  Хмарна платформа "jПарус". – Електрон.дані. - Режим доступу: http://j.parus.ua/ua/358/  . – Назва з екрана. - Дата перегляду: 7.02.2015.
21.Ярошенко, Т. Бібліотека, бібліотекарі та користувачі бібліотек в епоху ВЕБ 2.0: виклики часу [Текст] / Т.Ярошенко Бібліотечна планета. - 2011. - № 1. -с.17-22
22.10 українських буктрейлерів [Електронний ресурс] // Inspired: джерело натхнення. - Електрон.дані. - Режим доступу: http://inspired.com.ua/books/ukrainian-booktrailers . – Назва з екрана. - Дата перегляду: 7.02.2015.


                             


                           

Немає коментарів :